2012. március 11., vasárnap

Fácánleves

A madárról gyerekkori emlék az út szélén bugyután ácsorgó, néha repülést imitáló színes valami. Talán a lassú reakcióidőnek - és persze az ökológiai változásoknak - is köszönhető, hogy számuk erősen csökkenőben, a természetes szaporulatot telepítéssel pótolják. Nem lévén vadászember, a fácánt fagyasztott állapotban, konyhakészen szereztem be. A frissen lőtt állatot néhány napig tollastól lógatják, gyanítom, az általam használt példány nem esett át ezen, így viszont a konyhai előkészület minimálisra redukálható. Az alapötletet egy jelentősebb szarvas szállítmány adta, melyből részben pörkölt, részben a következő bejegyzésben részletezendő narancsos szarvasszelet készült. Ha már vad, a leves is legyen az, így esett a választás erre a kétlábúra.

Fácánleves

Gyors tollmaradvány átvizsgálás után az állat egészben kerül a fazékba, az őt ellepő víz társaságában. A húslevesnél megszokott habtalanítás után sózom, borsozom, dobok mellé egy egész, tisztított gyömbért és 4 db, durvára vágott aszalt paradicsomot, egy egész hagymát. A főzési idő (ezt 3 órára kalibráltam) felénél 20 dkg sárga- és fehérrépa, közvetlen a madár kivétele előtt 5 dkg, karikázott gomba került még a fazékba. Ezt követően a fácánt kipecáztam, hagytam kihűlni, majd bőrétől és alsó combjaitól megfosztva húsát apró darabokra tépkedtem. Visszahelyeztem a leszűrt lébe a répák, paradicsom, gomba társaságában, az ízvilágot maréknyi zöldborsóval és 0.5 dl konyakkal tovább bolondítva. Bőven kapott friss petrezselymet, forrás után lekapcsoltam. Főztem még jóféle levestésztát is a teljes élvezet kedvéért.

Fácánleves.

Alapötlet:

http://www.boresvad.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=363&Itemid=48


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése